2018. július 1., vasárnap

...amikor belépett az életembe...

Blogindító posztként egy kissé közvetlenebb, személyesebb témát terveztem. Szeretném elmesélni, hogyan kezdődött, aztán miként alakult a kapcsolatom a mosható betétekkel és az intimkelyhekkel. 

Az életemben fontos szerepet tölt be a környezettudatosság, azóta pedig még inkább, mióta anya lettem. Igyekszem a lányaimat úgy nevelni, hogy hálásak legyenek azért, hogy van hol élniük. A hulladékot mindig szelektíven gyűjtöttük, ebben szerencsére a községünk is partner, ugyanis nálunk minden családnak van saját műanyagos és papíros kukája is. A "zero waste"-hype kezdetekor azonban tudatosan kezdtem vásárolni, hogy a lehető legkevesebb szemetet termeljük. A műanyag szatyrokat vászonszatyrokra, a zacskókat házi készítésű zsákokra, az eldobható pelenkát mosható pelenkára cseréltük már rég, de én még mindig tenni akartam valamit. 

Számtalan cikket és hírt olvastam a rengeteg hulladékkal kapcsolatban, több helyen pedig megerősítették, amit már korábban is gondoltam: a legtöbb szemetet a gyerekek pelenkái és a női intim termékek termelik. Ekkor kezdtem kutakodni a témában, amikor először hallottam a mosható betétekről és az intimkelyhekről. Hatalmas lett bennem a káosz, ugyanis ezeknek a minősége, ára, megbízhatósága igen széles skálán mozog, éppen ezért nem is akartam azonnal belevágni. 

A kehely - mint sokaknak - első benyomásra számomra ijesztő volt, a mosható betétek gondolatával hamarabb sikerült megbarátkoznom. Lassan kezdtem beszerezni őket, különböző helyről, ügyelve arra, hogy megbízható és minőségi anyagokból készült termékeket vásároljak. Még nehezebb dolgom volt a kelyhek világában kiigazodni, ugyanis "nem minden arany, ami fénylik" elven nem minden kehely megbízható. 

A környezettudatosság mellett még egy érv szólt amellett, hogy váltanom kell: az egészség. Az eldobható betétek és tamponok összetételéről is rengeteg cikk fellelhető az interneten, amelyeknek egyike sem túl biztató. Elkeseredve olvasgattam, hogy ezek az agyonvegyszerezett, túlillatosított műanyagok mennyire károsak az egészségünkre nézve, ez a tény adta meg az utolsó lökést, hogy azonnal mosható betétre váltsak. 

Az első, amit biztosan tudtam: gagyi minőséget nem vásárolok, hiszen azok is kétes eredetű anyagokat tartalmaznak. A kínai olcsó oldalakat (alli, wish, lightinthebox) csuklóból elvetettem, maradtak hát - első körben - a magyar gyártók a betéteknél, és a bevizsgált, orvosi szilikon intimkelyhek. 

Négy csodálatos hónap mosibetétezés után elhatároztam: kipróbálom a kelyhezést. Először egy Merula tulajdonosa lettem (képen az első). Álomszerűen kényelmessé és tisztává váltak az előtte annyira gyűlölt napok. 

A blogot azért hoztam létre, hogy segítsek eligazodni a sok márka és típus között azoknak, akik még csak most ismerkednek ezekkel a termékekkel. Terveim szerint megmutatom a kelyhek típusait, méreteit, formáit, hasonlóan teszek a betétekkel is. Útmutatót nyújtok, honnan rendelhettek biztonságosan, és megtudhatjátok, melyik kehely mellett érdemes dönteni a testi adottságaitokhoz mérten. Emellett alkalmanként bemutatok 1-1 külön posztban, részletesen márkákat, típusokat is. 

2 megjegyzés:

  1. Szia engem érdekelne a mosható betétek hol lehet ilyet találni, esetleg ha magamnak akarnám megvarrni mik kellenek hozzá,? Előre is köszi a válaszokat.

    VálaszTörlés
  2. Szia Brigi! A következő posztban olvashatsz a magyar gyártókról, mindegyiknek a nevére kattintva találod az elérhetőségét. :)
    Saját készítéssel kapcsolatban is lesz majd később poszt. :)

    VálaszTörlés